Podstrona: Szkolenie "Mobbing w środowisku akademickim: uwarunkowania i przeciwdziałanie" 8-9.04.2025 / Wizytówka pracownika PRz

Aktualności

Szkolenie "Mobbing w środowisku akademickim: uwarunkowania i przeciwdziałanie" 8-9.04.2025

21-03-2025 r.
, red. Ewa Lipińska

Wartości wynikające z uczestnictwa:

  • Nabycie umiejętności wczesnego rozpoznawania sygnałów ostrzegawczych
  • Poznanie praktycznych narzędzi do budowania bezpiecznego środowiska pracy
  • Zrozumienie mechanizmów powstawania i rozwoju sytuacji mobbingowych
  • Wypracowanie strategii prewencyjnych dostosowanych do specyfiki uczelni
  • Nabycie umiejętności tworzenia i wdrażania skutecznych procedur antymobbingowych
  • Rozwój kompetencji w zakresie etycznego zarządzania zespołem akademickim
  • Podniesienie kompetencji zarządczych w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
  • Zwiększenie świadomości prawnej i organizacyjnej dotyczącej zjawiska mobbingu

Program warsztatu:

  1. Dlaczego warto i trzeba przeciwdziałać mobbingowi na uczelni?
  2. Co jest mobbingiem, a co nim nie jest, czyli o przejawach mobbingu:
    – działania o charakterze mobbingu – jak nie powinniśmy postępować?
    – o prawach i obowiązkach, czyli co mobbingiem nie jest.
  3. Dlaczego tak trudno przekonać Dziekana, że działania przemocowe występują w jego instytucji, czyli więcej o grupowym procesie interpretacji zjawiska mobbingu.
  4. Co sprawia, że mobbing nadal występuje, mimo jego dotkliwych konsekwencji na poziomie jednostki, relacji międzyludzkich i całej uczelni?
  5. Dlaczego za prewencję mobbingu odpowiedzialne są władze uczelni, czyli o uwarunkowaniach mobbingu w miejscu pracy:
    – specyfika organizacyjnych czynników ryzyka rozwoju mobbingu na uczelniach
    – analiza często pojawiających się sporów na uczelniach prowadzących do mobbingu
    – obszary obowiązków (dydaktyka, nauka, organizacja) a czynniki ryzyka rozwoju mobbingu
    – ocena pracownicza a czynniki rozwoju mobbingu.
  6. Dlaczego mobber znowu awansował, czyli fakty i mity na temat sprawcy mobbingu.
  7. Jakie prawa ma “student-klient”? Ewaluacja zajęć, procedury hospitacji i relacja ze studentami a mobbing.
  8. Co mogę ja i co możemy wspólnie zrobić, czyli o możliwościach przeciwdziałania mobbingowi na uczelni:
    – wypracowywanie kodeksu dobrych praktyk
    – zasady etycznej infrastruktury
    – rola rzecznika akademickiego
    – rola dziekana/przełożonego
    – sygnalizowanie mobbingu z perspektywy ofiary i obserwatorów.

Sylwetka osoby prezentującej warsztat:

Dr hab. Małgorzata Gamian-Wilk jest pracownikiem Instytutu Psychologii w Uniwersytecie SWPS. Reprezentuje Wydział Psychologii we Wrocławiu, gdzie jest członkiem Centrum Badań nad Zachowaniami Społecznymi. Małgorzata Gamian-Wilk jest psychologiem społecznym, której zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki wykluczenia społecznego i mobbingu, a szczególnie na indywidualnych i organizacyjnych uwarunkowaniach mobbingu w pracy. Bada również to, jak ludzie radzą sobie zarówno z doświadczaniem jak i obserwowaniem wykluczenia i mobbingu w pracy, jakie strategie podejmują. Należy do zarządu International Association on Bullying and Harassment at the Workplace, międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się mobbingiem w pracy. Jest ekspertką w Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Współpracuje z Dobrą Fundacją, działającą na rzecz przeciwdziałania mobbingowi w pracy.
https://swps.pl/malgorzata-gamian-wilk
https://www.researchgate.net/profile/Malgorzata-Gamian-Wilk

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.